Czy warto przetransportować maszyny rolnicze? Koszty i ceny - info trans

transport maszyn rolniczych

Kiedy więc szukamy firmy realizującej takie

Czy transport maszyn zawsze musi wiązać się z wieloma trudnościami? Jak się okazuje absolutnie nie, a kluczem do uniknięcia wszelkich niedogodności jest wybór odpowiedniego wykonawcy. Nie sposób przecież ukryć, ż

Dodane: 07-11-2020 15:10
Czy warto przetransportować maszyny rolnicze? Koszty i ceny - info trans transport maszyn rolniczych
e tego rodzaju przesyłka nie może być obsługiwana przez niedoświadczone osoby. Przewożenie maszyn, które nierzadko warte są nawet kilkaset tysięcy złotych wiąże się ze sporą odpowiedzialnością i ryzykiem, dlatego przewożący musi mieć fachową wiedzę na ten temat. Nie wystarczy, że będzie on znał podstawowe pojęcia typu czym jest transport ciężki czy też jak trafić w dane miejsce. Te zagadnienia są ważne, lecz najistotniejsze to znać zasady, którymi wiąże się szeroko rozumiany transport ponadgabarytowy. Kiedy więc szukamy firmy realizującej takie zadania, to dla własnego bezpieczeństwa i spokoju ducha zaangażujmy doświadczony podmiot. Oczywiście tacy specjaliści mogą kosztować nieco drożej, lecz bezpieczeństwo przewożonego towaru jest bezcenne. Przekonał się o tym każdy kto przeżył uszkodzenie drogiej maszyny w czasie transportu.


Obejmuje to między innymi transport maszyn

Transport ponadgabarytowy zwany również jako transport ciężki w transporcie drogowym jest to przewożenie ładunków bardzo dużych, na które często należy mieć dokumenty potwierdzające możliwość poruszania się po drogach. Obejmuje to między innymi transport maszyn. Prawne wymiary i dopuszczalne masy różnią się w zależności od kraju, a w każdym regionie pojazdy, które przekraczają standardowe masy i wymiary, wymagają specjalnego zezwolenia na wykonywanie ruchu drogowego. Tak więc istnieją szczególne przepisy dotyczące ruchu pojazdów ponadgabarytowych. Przeładunek tego typu ładunków ciężkich odbywa się zwykle w nocy iw weekendy oraz po wcześniejszym zaplanowaniu trasy, na której będzie realizowany. Z tego powodu ten rodzaj transportu angażuje zespół do analizy tras, aby sprawdzić, czy na trasie nie ma przeszkód uniemożliwiających przejazd pociągu przeładunkowego. Po przeprowadzeniu badania i wydaniu zezwolenia właściwych organów, kierowany jest również wniosek do przedsiębiorstw energetycznych i inżynieryjnych o towarzyszenie przy przenoszeniu w celu ewentualnego usunięcia, naprawy i przemieszczenia sygnalizacji świetlnej.


Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy logistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Dlatego też naczepy zawsze wyposażone są

Transport ponadgabarytowy wymaga bez wątpienia szczególnego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. W związku z tym jest on regulowany przez liczne przepisy prawne i zawsze poprzedzony wydaniem specjalnych zezwoleń.
Pierwszym aspektem bezpieczeństwa, jeśli chodzi o transport ciężki, jest zabezpieczenie ładunku podczas transportu. Dlatego też naczepy zawsze wyposażone są w specjalistyczne elementy, które gwarantują, że ładunek nie zsunie się na drogę podczas jazdy. Drugim aspektem jest zaplanowanie trasy. Nie można bowiem dopuścić do sytuacji, że droga nie będzie w stanie udźwignąć ciężaru. Jeśli jej nośność jest zbyt mała, nie może zostać włączona do wyznaczonej trasy. Trzecim aspektem jest tak zwany pilotaż. Transport maszyn, czy innych ponadgabarytowych elementów wymaga często specjalnego zabezpieczenia.
Jeśli w każdym z tych aspektów zostaną zachowane najwyższe standardy bezpieczeństwa, transport doskonale spełni swoją rolę. Pozwoli dostarczyć ładunek, nie powodując przy tym żadnych strat,